Yhteystiedot

Uusimmat kuvat

2010 Kypros

Maanantai 17.5.2010

Lahdimme yolla 1 aikaa Vihtavuoresta lentokentalle. Lento sujui mainiosti ja paasimme perille kuumaan Kyprokseen! Lentokentalta paastyamme palvoimme aurinkoa ja uimme altaissa ja suolaisessa merivedessa. Merivesi oli lamminta ja aallot olivat isoja ja hurjia, kivaa oli. Vapaa aikaa vietettyamme lahdimme etsimaan ruokapaikkaa Agia Napan keskustasta. Tonyn Tarvernasta kauniden sitruunapuiden varjosta. Kulkukissojakin oli ja ne olivat kaikkien kammotus(lihavia).Sitten olikin shoppailun ja huvitusten aika! MUKAVATA HOMMAA!! Kymmeneksi tultiinkin hotelille ja nyt tassa kirjoitetaan blogia pienine ongelmineen! Terveisia kaikille! Tv Saara ja Emmi

Tiistai 18.5. 2010

Hotellin aamupala oli loistava. Pekoni ja munat ja leipa ja vesi olivat hyvia, mutta greippimehu oli tosi pahaa. Aamiaisen jalkeen pidimme pienen palaverin mita tehdaan. Tasta paadyimme tulokseen etta joko jaisi hotellille tai menisi Nissi Beachille tai lahtisi pyoraretkelle.
Pyoraretki alkoi lupaavasti, nimeltamainitsemattomat tormasivat kaduilla olevaan tolppaan dominona. Pyorailimme kaupungissa ja katselimme maailman menoa. Nahtiin melonipeltoja ja sisiliskoja. Ajoimme satamaan jatskille, jossa tarjoilija luuli meita tyttoja svedupelleiksi (mika loukkaus). Matka oli MUKAVA ja sita tuli n 30km. Rannalla tuuli paljon ja isot aallot olivat kivoja. Kavimme kahluusaarella ja katselimme paikkoja. Rannalla otimme myos aurinkoa.
Iltapaivalla lahdimme Nissi streetille. Kiertelimme kauppoja ja kavimme syomassa. Sitten taas kiertelimme kauppoja ja monet ottivat hennatatuointeja.
Arttu ja Nikke ja Saara ja Emmi ja Janika

Keskiviikko 19.5. 2010

PAIVA ALAKO AIKASEE! 7.30 OLI OLTAVA RUOKAILUSSA JA 8.30 OLI LAHTO RETKELLE, KOHTI TROODOKSEN VUORISTOA (TEITA VOISI SUORISTAA, JOTTEI YOKOLO YLLATTAS). EKA KOHDE OLI AGROKSEN RUUSUTARHA, JOSSA OLI LEMUJEN SINFONIA, NO EI HAJUJEN SINFONIA. SAIMME TIETAA ETTA HANAVESI TAPPAA VAUVOJA!TISLATTUA SEN OLLA PITTAA! SEURAAVAKSI PELENDRIIN TIMIOS STAVROS LUOSTARIIN. SAIMME TIETOA ORTODOKSISESTA KIRKKOTOIMINNASTA(SIVEYDENSIPULI TOIMINTAA SANOMME ME!!!!)
SITTEN KOHTI APPELSIINITARHAA, JOKA SIJAITSEE LEMESOKSESSA ELI LIMASSOLISSA. SAIMME KERATA ITSE MANDARIININ JA APPELSIININ RISTEYTYS HEDELMIA, TUOMME EHKA TEILLEKKIN! MAKOASIA NE KYL OLI. SITTEN MASSUUN KYPROSLAISIA MAKUJEN HELMIA. MATKA JATKUI KOHTI LINNOITUSTA. SIELLA OLI KESKIAIKASTA KAMAA. SEN JALKEEN OLI VAPAATA SHOPPAILUA VAIKKA SUURIN OSA KAUPOISTA OLIKI KIINNI...............NICE! SITTEN ALKOI MATKA KOHTI AGIA NAPAA, CALLISTOA. ILLASTA OSA RYHMASTA LAHTI RILLUTTELEMAAN RAVINTOLAAN JA MUUT JAIVAT HOTELLILLE PAILAA!
TEE. WILIMA,EEPUSKA JA ELEKKU!

Torstai 20.5. 2010

Tanaan kavimme laivaretkella Valimerella. Laivan kannella oli todella kuuma ja jotkut yrittivat ruskettua. Valilla pysahdyttiin uimaan ja jotkut hyppivat kannelta alas mereen. Vesi oli joidenkin mielesta jaatavan kylmaa mutta kivan sinista. Nahtiin hienoja nahtavyyksia, esim. onkaloita ja kaupunkeja.Ulkona tuuli paljon ja oli kauheat aallot. Aallot olivat ihan kauheat ja yksi nimeltamainitsematon henkilo meinasi pyortya kun oli niin kauheeta. Mutta joittenkin mielesta aallot olivat kivoja ja fantastisia ja upeita, vaikka oikeasti ne oli kamalia.Retkelta palattuamme uiskentelimme ja pelasimme altaassa rantapallolla Borjepalloa!
Nimensa peli sai Lilla Borje Ken Frodosta!!!!! (nimesta voitte paatella millanen se on XDDDDD)
Sitten kuuden aikaan menimme syomaan yhdessa ja saatiin kivat oranssit juomat, jeeeejeeeejeee artisti maksaa. Sitten vahan shoppailua niinkun aina iltaisin. Iltaohjelmassa ruotsalaiset lauloi.
Kaikinpuolin (paitsi aallot!!!!) hieno paiva!
Juholta aitille terveisia.
Janika ja Juho

Perjantai 21.5. 2010

Aamulla mentiin syomaan 7:30, porukka jakautui kahtia:
Suurin osa meni Larnacaan.Larnacaan mentiin bussilla. Matka kesti noin 1 tunnin. Ensimmaisena menimme opastettuun kaupunkikierrokseen. aupungissa oli monenlaisia kauppoja ja autoja.ahettiin Larnacasta koulubussilla klo 14:00.
Toinen pienempi ryhma lahti kiertamaan Agia Napan luonnontieellista museota. Museon liput olivat todella edullisia, 2 e per naama. Museon kesipisteena oli Agia Napan edustalle uponnut laiva joka oli taysin entisoity. Lisaksi museon alakerrassa oli paljon taytettyja lintuja ja kaloja. Museo tuli kierrettya nopeaan ja paluumatkalla syotiin BURGER KINGISSA! ja kierrettiin pari kauppaa. Lopulta porukka kokoontui ja menimme syomaan Moo Moo nimiseen ravintolaan.
Terveisia kaikille vanhemmille ynna muille.
Miska ja Jarkko

Lauantai 22.5. 2010
Hellou!
Viimeisia paivia viedaan taalla Kyproksen helteessa. Tnaan oli retkipaiva ja se tarkoitti aikaista aamua ja linkissa istumista. Mentiin rajan yli Pohjois-Kyproksen Turkkilaiseen tasavaltaan. Ja kyseista tasavaltaa ei kukaan muu maa ole tunnustanut itsenaiseksi tasavallaksi kuin TURKKI. Muttaa, matkalle lahti me (15 oppilasta ja 3 aikuistaa) ja suom. opas ja turk. opas. Ja ainiin. Linkkikuski oli myos mukana. Rajaa ylittaessa piti olla passit ja viisumit mutta ei niita sitten loppujen lopuksi tarvittukaan, koska joku ihmeen lista oli kunnossa.. HAH :D
Noniin, raja ylitetty ja matka jatkuu Barnabaksen kirkkokappeliin ja hautaan.
Sitten ajettiin semmoisille raunioille. Oli teatterin rauniot ja sitten "liikuntasalin" rauniot. Oli aika jannaa ;D Paitsi, ettta hetken kruunasi, etta kameran akku loppu...
Matka jatkuu, SYOMAAN! Ruuan jalkeen Saara meinas hypata ssellasen hillittoman ison herhilaisen paalle! Ja paikalliset nauro. Taisi olla aika metkaa. Mamamatka jatkui OTHELLOn linnoitukseen. Se oli niin sairaan hieno! Olisin voinut olla siella vaikka pari tuntia pidempaankin mutta aikaa oli rajoitetusti ja piti paasta pelaamaan Borje-balloa! Othellon jalkeen kirkosta tehtyyn moskeijaan. Moskeijan sisalla oli ihanan viilea! Kengat piti ottaa pois ja sinne paas NAISETKIN!! Juuri silla hetkella siella oli rukoililijoita eli paasimme "seuraamaan" palvontamenoja. Aika jannaa.
Omaa aikaa oli sen 15 minuuttia siella niin. Mina, Saara, Janika ja Emmi oltiin kavelemassa linkille pain kun ei jaksettu siella "keskustassa" pyoria. Oltiin menossa yhden paikallisen koulun ohi, kun kuultiin kissan aanta. Oltiin, etta: MITAAAA!??? :D Kurkistettiin aidan yli ja aidan toisellla puolen oli KISSAN POIKANEN. Se oli aivan sairaan laiha eika se jaksanut kavella mihinkaan. Annettiin sille vetta Saaran pullosta, mika joutui myohemmin roskikseen. Voivoteltiin siina sita kissaa ja kun muut tyypit tuli linkin luoksee lahettiin kiertaen aavekaupungin kautta. Kaupunki oli aika kuollut. NO EI KAI ?! :DDDD
Hotellilla alko sitten se kaikki kiva! (perus auringon ottoo, Borje-balloilua...)
Siina se paiva sitten menikin. Hieno paiva oli.HEippa!!!

Sunnuntai 23.5. 2010

Tanaan oli vapaa paiva ja saimme herata milloin halusimme. Klo 10 kokoonnuimme altaalla ja paatimme minne menemme. Suurin osa lahti Nissi beachille ja loput olivat jossain. Rannalla tuuli hyvin paljon ja myohemmin vahan satoi. Meilla oli Timon luona kahvihetki ja herkuttelimme salaatilla ja leivonnaisilla. Otimme paljon aurinkoa ja teimme mita halusimme kunnes lahdimme syomaan. Illalla oltiin pakkastunnelmissa ja pidimme yhteisen illan ja tuhlasimme loputkin ruokarahat.
Johanna ja Tarita

Maanantai 24.5. 2010

Koneen teknisen vian vuoksi lahdimme Nikosiaan ja majoituimme hotelli Hiltoniin.Soimme lounaan ja illalla illallisen. Klo 21.00 lahdemme Larnacan lentokentalle, josta koneemme lahtee klo 24.00.Aamu yosta olemme kotona.Toivottavasti kahdeksaan mennessa.Taman paivan kustannukset maksaa Finmatkat.
Jarkko ja Tarja.

Tiistai 25.5.2010

Eilen maanantaina aamulla olimme kaikki jo ihan valmiita lähtemään kohti sateista Suomea, kun Calliston hotellialueelle saapui tieto lennon myöhästymisestä. Pian varmistui, että kone nousisi vähintään 12½ tuntia myöhässä Larnakan lentokentältä. IHANAA, yksi lomapäivä lisää tavallaan.
Otettiin aurinkoa, uitiin ja harrastettiin muuta ajan tappamistekemistä, pienin vaikeuksin sen takia että kaikki laukut oli suunnilleen pakattu jo tuolloin klo 9 kun bussin piti lähteä. Huolena oli myös huoneiden luovutus puolilta päivin; missä sitten 18 henkilöä hengailee vielä iltaan asti? ;o Onneksi meillä kaikilla on huumorintajua ja Finnmatkoilla asiantunteva ote (voiko noin sanoa..?) --> päästiin siirtymään Nikosiaan viiden tähden hotelliin päiväksi muiden suomalaisturistien kanssa. Paikan päällä saatiin hienot huoneet sekä buffet-lounas ja -päivällinen. Siinä menikin maanantai fiilistellessä, osa porukasta kävi myös tutustumassa Nikosian kaupunkialueeseen. Illalla taas kamat kasseihin ja pihalle odottelemaan bussia. 45 minuutin matka lentokentälle ja vihdoin alkoi tuntua siltä että ehkä täältä pääseekin joskus kotiin... Ei siinä mitään, lomailu on hauskaa, mutta jokainen varmaan voi myöntää että teknisen vian takia pitkittynyt aurinkomatka voi olla hieman öö epäluotettavan tuntuinen sitten kun vihdoin kone saapuu lähtöportin eteen ja ihmisiä aletaan lappaa sinne sisään.
Lento meni kuulemma hyvin ilman ilmakuoppia tai mitään. Oma mielipiteeni (sori, pakko tuoda se esille) on se, että KAMALAAAAAAAA. Pelkään lentämistä, okei, mutta sitten kun vieressä istuu henkilö joka pelottelee että siivistä lähtee mutterit minä hetkenä tahansa niin nami nami. Paluulennon ruoka oli melkein samaa kuin mennessä, erona oli vaan että silloin oli jotain gratiinia ja nyt pyttipannua. Niin no, eihän tässä kyllä ollut samaa kuin ne keksit ja sitten jälkiruokakakkupala... Juomia ei ollut taaskaan ja piti laittaa 2 euroa (hui melkein 15 markkaa) pahanmakuiseen laimeaan pepsiin. Se pyttipannu ei ainakaan minun mielestäni ollut kauhean hyvää, mutta kiva että siitä sai sentään vähän jotain mahaan että jaksoi nukkua loppulennon.

Helsinki-Vantaan lentokentällä sitten saatiin suht. nopeasti passit tarkistutettua ja laukut messiin, sitten otettiin viimeistä kertaa luku (nyyhky, ja etsittiin bussi kuskeineen. Meno maan päällä oli aika hiljaista, suurin osa nukkui koko matkan. Tai no mistäs minä tiedän. Saatoin olla ehkä ainoa joka siellä nukkui, hitto vie. Muut piti kivaa ilman mua, MURR.

Perus pysähdyspaikka oli Tähtihovissa, sieltä lisää ruokaa (ainakin mulle, sori kun puhun koko ajan vaan itsestäni :D ) ja takaisin bussiin nukkumaan. Jengi alkoi kyllä olla niin väsynyttä että jutut meni aika alhaiselle tasolle.. Esimerkkejä en viitsi edes mainita takapenkin jutuista.
Tämä viikko oli yhteen sanaan tiivistettynä hieno. Oli hienoa, miten hyvin kaikki oli organisoitu (=järjestetty) ja miten hieno hotelli oli. Iltaohjelma oli hienoa ja drinkeissä oli hienot koristeet, Nissi Beach oli jotain tosi upeaa.. Porukka oli hieno myös. Toisaalta harmittaa vain se, miten helposti unohtui samaan posseen boogaamaan. Mutta toivottavasti kaikilla on ollut vähintäänkin niin ikimuistoinen loma kuin minulla ! Ja toivottavasti vielä tämänkin jälkeen Timo jaksaa järjestää näitä matkoja; ollaan me nimittäin aika rasittavia silloin tällöin.